--- a/DU/1997/776 Dz.U. 2024 poz. 44 (2024-01-12) +++ b/DU/1997/776 Dz.U. 2024 poz. 1961 (2024-07-01) @@ -743,9 +743,9 @@ Art. 26 ust. 8 | Pracodawca nie zwraca środków, o których mowa w ust. 7, jeżeli zatrudni w terminie 3 miesięcy od dnia rozwiązania stosunku pracy z osobą niepełnosprawną inną osobę niepełnosprawną, zarejestrowaną w powiatowym urzędzie pracy jako bezrobotna lub poszukująca pracy niepozostająca w zatrudnieniu, przy czym wynikająca z tego powodu przerwa nie jest wliczana do okresu, o którym mowa w ust. 1. Art. 26 ust. 9 | Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego określi, w drodze rozporządzenia, szczegółowe warunki udzielania pomocy, o której mowa w ust. 1-8 oraz w art. 26d, a także tryb i sposób postępowania w sprawach udzielania tej pomocy, w tym wzór wniosku i elementy umowy, dokumentację niezbędną do zwrotu kosztów oraz sposób i terminy rozpatrywania wniosków, mając na względzie zapewnienie prawidłowego i sprawnego udzielania pomocy oraz dokonywania zwrotu kosztów, w tym uzyskiwania informacji niezbędnych do udzielenia tej pomocy i dokonania zwrotu kosztów. Art. 26a ust. 1 | Pracodawcy przysługuje ze środków Funduszu miesięczne dofinansowanie do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego, o ile pracownik ten został ujęty w ewidencji zatrudnionych osób niepełnosprawnych, o której mowa w art. 26b ust. 1. Miesięczne dofinansowanie do wynagrodzenia pracownika niepełnosprawnego, zwane dalej „miesięcznym dofinansowaniem”, przysługuje w kwocie: -Art. 26a ust. 1 pkt 1 | 2400 zł - w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności; -Art. 26a ust. 1 pkt 2 | 1350 zł - w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności; -Art. 26a ust. 1 pkt 3 | 500 zł - w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do lekkiego stopnia niepełnosprawności. +Art. 26a ust. 1 pkt 1 | 2760 zł - w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności; +Art. 26a ust. 1 pkt 2 | 1550 zł - w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności; +Art. 26a ust. 1 pkt 3 | 575 zł - w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do lekkiego stopnia niepełnosprawności. Art. 26a ust. 1a | Miesięczne dofinansowanie nie przysługuje pracodawcy zatrudniającemu co najmniej 25 pracowników w przeliczeniu na pełny wymiar czasu pracy i nieosiągającemu wskaźnika zatrudnienia osób niepełnosprawnych w wysokości co najmniej 6%. Art. 26a ust. 1a¹ | Miesięczne dofinansowanie nie przysługuje: Art. 26a ust. 1a¹ pkt 1 | na pracowników zaliczonych do umiarkowanego lub lekkiego stopnia niepełnosprawności, którzy mają ustalone prawo do emerytury; @@ -754,9 +754,9 @@ Art. 26a ust. 1a¹ pkt 3 | jeżeli miesięczne koszty płacy zostały poniesione przez pracodawcę z uchybieniem terminów, wynikających z odrębnych przepisów, przekraczającym 14 dni, z zastrzeżeniem ust. 1a². Art. 26a ust. 1a² | Kwota miesięcznych należnych składek, o których mowa w art. 2 pkt 4a, opłaconych z uchybieniem terminu, o którym mowa w ust. 1a¹ pkt 3, nie może przekroczyć wysokości 2% składek należnych za dany miesiąc. Art. 26a ust. 1b | Kwoty, o których mowa w ust. 1, w odniesieniu do osób niepełnosprawnych, którym orzeczono chorobę psychiczną, upośledzenie umysłowe, całościowe zaburzenia rozwojowe lub epilepsję oraz niewidomych, zwiększa się o: -Art. 26a ust. 1b pkt 1 | 1200 zł w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności; -Art. 26a ust. 1b pkt 2 | 900 zł w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności; -Art. 26a ust. 1b pkt 3 | 600 zł w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do lekkiego stopnia niepełnosprawności. +Art. 26a ust. 1b pkt 1 | 1380 zł w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do znacznego stopnia niepełnosprawności; +Art. 26a ust. 1b pkt 2 | 1035 zł w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do umiarkowanego stopnia niepełnosprawności; +Art. 26a ust. 1b pkt 3 | 690 zł w przypadku osób niepełnosprawnych zaliczonych do lekkiego stopnia niepełnosprawności. Art. 26a ust. 2 | (uchylony) Art. 26a ust. 3 | (uchylony) Art. 26a ust. 4 | Kwota miesięcznego dofinansowania nie może przekroczyć 90% faktycznie poniesionych miesięcznych kosztów płacy, a w przypadku pracodawcy wykonującego działalność gospodarczą, w rozumieniu przepisów o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej, zwanego dalej „pracodawcą wykonującym działalność gospodarczą”, 75% tych kosztów. @@ -1243,7 +1243,7 @@ Art. 46 pkt 8a | odsetki od środków, o których mowa w art. 48 ust. 1; Art. 46 pkt 9 | inne wpłaty. Art. 46a ust. 1 | Fundusz otrzymuje dotacje celowe z budżetu państwa: -Art. 46a ust. 1 pkt 1 | na zadanie, o którym mowa w art. 26a - w wysokości 30% środków zaplanowanych na realizację tego zadania na dany rok; +Art. 46a ust. 1 pkt 1 | na zadanie, o którym mowa w art. 26a - w wysokości do 30 % środków zaplanowanych na realizację tego zadania na dany rok; Art. 46a ust. 1 pkt 1a | (uchylony) Art. 46a ust. 1 pkt 1b | na zadanie, o którym mowa w art. 33b, w kwocie nie większej niż 150 mln zł corocznie; Art. 46a ust. 1 pkt 2 | na zadanie, o którym mowa w art. 47 ust. 2 - w wysokości 50% utraconych dochodów gmin z tytułu zastosowania zwolnień ustawowych, o których mowa w art. 31 ust. 1 pkt 1.