--- a/DU/1996/622 Dz.U. 2023 poz. 1852 (2023-10-13)
+++ b/DU/1996/622 Dz.U. 2024 poz. 399 (2024-03-18)
@@ -79,7 +79,7 @@
Art. 3 ust. 2 pkt 15 | zapewniają zbieranie, transport i unieszkodliwianie zwłok bezdomnych zwierząt lub ich części oraz współdziałają z przedsiębiorcami podejmującymi działalność w tym zakresie;
Art. 3 ust. 2 pkt 16 | znakują obszary dotknięte lub zagrożone chorobą zakaźną zwierząt.
Art. 3 ust. 2a | W razie wykonywania przez związek międzygminny zadań, o których mowa w ust. 2, określone w ustawie prawa i obowiązki organów gminy, w tym uchwalanie aktów prawa miejscowego, wykonują właściwe organy tego związku.
-Art. 3 ust. 2aa | Punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o których mowa w ust. 2 pkt 6, mogą także zapewniać przyjmowanie opakowań i odpadów opakowaniowych objętych systemem kaucyjnym w rozumieniu art. 8 pkt 13a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi (Dz. U. z 2023 r. poz. 1658 i 1852) na podstawie umowy z podmiotem reprezentującym, o którym mowa w art. 40g ust. 2 tej ustawy.
+Art. 3 ust. 2aa | Punkty selektywnego zbierania odpadów komunalnych, o których mowa w ust. 2 pkt 6, mogą także zapewniać przyjmowanie opakowań i odpadów opakowaniowych objętych systemem kaucyjnym w rozumieniu art. 8 pkt 13a ustawy z dnia 13 czerwca 2013 r. o gospodarce opakowaniami i odpadami opakowaniowymi na podstawie umowy z podmiotem reprezentującym, o którym mowa w art. 40g ust. 2 tej ustawy.
Art. 3 ust. 2b | Gmina jest obowiązana utworzyć co najmniej jeden stacjonarny punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, samodzielnie lub wspólnie z inną gminą lub gminami, lub wspólnie ze związkiem metropolitalnym.
Art. 3 ust. 2c | Gmina może nie zapewniać przyjmowania bioodpadów przez punkt selektywnego zbierania odpadów komunalnych, jeżeli w zamian za opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi w całości zapewnia odbieranie tych odpadów z miejsc ich wytwarzania.
Art. 3 ust. 2d | Gmina może nie zapewniać odbierania bioodpadów stanowiących odpady komunalne, jeżeli właściciel nieruchomości zabudowanej jednorodzinnym budynkiem mieszkalnym podał w deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi informacje, o których mowa w art. 6m ust. 1b pkt 7, oraz korzysta ze zwolnienia w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o którym mowa w art. 6k ust. 4a, a regulamin utrzymania czystości i porządku na terenie gminy przewiduje zwolnienie w całości z obowiązku posiadania pojemnika lub worka na te odpady.
@@ -102,37 +102,37 @@
Art. 3 ust. 6 | Sprawozdanie, o którym mowa w ust. 5, wójt, burmistrz lub prezydent miasta przekazuje właściwemu wojewódzkiemu inspektorowi ochrony środowiska i właściwemu dyrektorowi regionalnego zarządu gospodarki wodnej Państwowego Gospodarstwa Wodnego Wody Polskie corocznie, nie później niż do końca kwietnia roku następującego po roku, którego dotyczy.
Art. 3a | (uchylony)
Art. 3aa | Gminy są obowiązane osiągnąć za rok 2020 poziom:
-Art. 3aa pkt 1 | przygotowania do ponownego użycia i recyklingu następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości co najmniej 50% wagowo;
-Art. 3aa pkt 2 | recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne w wysokości co najmniej 70% wagowo.
+Art. 3aa pkt 1 | przygotowania do ponownego użycia i recyklingu następujących frakcji odpadów komunalnych: papieru, metali, tworzyw sztucznych i szkła w wysokości co najmniej 50 % wagowo;
+Art. 3aa pkt 2 | recyklingu, przygotowania do ponownego użycia i odzysku innymi metodami innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne w wysokości co najmniej 70 % wagowo.
Art. 3b ust. 1 | Gminy są obowiązane osiągnąć poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych w wysokości co najmniej:
-Art. 3b ust. 1 pkt 1 | 20% wagowo - za rok 2021;
-Art. 3b ust. 1 pkt 2 | 25% wagowo - za rok 2022;
-Art. 3b ust. 1 pkt 3 | 35% wagowo - za rok 2023;
-Art. 3b ust. 1 pkt 4 | 45% wagowo - za rok 2024;
-Art. 3b ust. 1 pkt 5 | 55% wagowo - za rok 2025;
-Art. 3b ust. 1 pkt 6 | 56% wagowo - za rok 2026;
-Art. 3b ust. 1 pkt 7 | 57% wagowo - za rok 2027;
-Art. 3b ust. 1 pkt 8 | 58% wagowo - za rok 2028;
-Art. 3b ust. 1 pkt 9 | 59% wagowo - za rok 2029;
-Art. 3b ust. 1 pkt 10 | 60% wagowo - za rok 2030;
-Art. 3b ust. 1 pkt 11 | 61% wagowo - za rok 2031;
-Art. 3b ust. 1 pkt 12 | 62% wagowo - za rok 2032;
-Art. 3b ust. 1 pkt 13 | 63% wagowo - za rok 2033;
-Art. 3b ust. 1 pkt 14 | 64% wagowo - za rok 2034;
-Art. 3b ust. 1 pkt 15 | 65% wagowo - za rok 2035 i za każdy kolejny rok.
+Art. 3b ust. 1 pkt 1 | 20 % wagowo - za rok 2021;
+Art. 3b ust. 1 pkt 2 | 25 % wagowo - za rok 2022;
+Art. 3b ust. 1 pkt 3 | 35 % wagowo - za rok 2023;
+Art. 3b ust. 1 pkt 4 | 45 % wagowo - za rok 2024;
+Art. 3b ust. 1 pkt 5 | 55 % wagowo - za rok 2025;
+Art. 3b ust. 1 pkt 6 | 56 % wagowo - za rok 2026;
+Art. 3b ust. 1 pkt 7 | 57 % wagowo - za rok 2027;
+Art. 3b ust. 1 pkt 8 | 58 % wagowo - za rok 2028;
+Art. 3b ust. 1 pkt 9 | 59 % wagowo - za rok 2029;
+Art. 3b ust. 1 pkt 10 | 60 % wagowo - za rok 2030;
+Art. 3b ust. 1 pkt 11 | 61 % wagowo - za rok 2031;
+Art. 3b ust. 1 pkt 12 | 62 % wagowo - za rok 2032;
+Art. 3b ust. 1 pkt 13 | 63 % wagowo - za rok 2033;
+Art. 3b ust. 1 pkt 14 | 64 % wagowo - za rok 2034;
+Art. 3b ust. 1 pkt 15 | 65 % wagowo - za rok 2035 i za każdy kolejny rok.
Art. 3b ust. 1a | Poziom przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych oblicza się jako stosunek masy odpadów komunalnych przygotowanych do ponownego użycia i poddanych recyklingowi do masy wytworzonych odpadów komunalnych.
Art. 3b ust. 1b | Przy obliczaniu poziomu przygotowania do ponownego użycia i recyklingu odpadów komunalnych nie uwzględnia się innych niż niebezpieczne odpadów budowlanych i rozbiórkowych stanowiących odpady komunalne.
Art. 3b ust. 2 | (uchylony)
Art. 3b ust. 2a | Gminy są obowiązane nie przekraczać poziomu składowania w wysokości:
-Art. 3b ust. 2a pkt 1 | 30% wagowo - za każdy rok w latach 2025-2029;
-Art. 3b ust. 2a pkt 2 | 20% wagowo - za każdy rok w latach 2030-2034;
-Art. 3b ust. 2a pkt 3 | 10% wagowo - w 2035 r. i za każdy kolejny rok w latach następnych.
+Art. 3b ust. 2a pkt 1 | 30 % wagowo - za każdy rok w latach 2025-2029;
+Art. 3b ust. 2a pkt 2 | 20 % wagowo - za każdy rok w latach 2030-2034;
+Art. 3b ust. 2a pkt 3 | 10 % wagowo - w 2035 r. i za każdy kolejny rok w latach następnych.
Art. 3b ust. 2b | Poziom składowania oblicza się jako stosunek masy odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych przekazanych do składowania do masy wytworzonych odpadów komunalnych. Dla potrzeb obliczania poziomu składowania do odpadów przekazanych do składowania zalicza się również odpady poddane odzyskowi na składowisku odpadów.
Art. 3b ust. 3 | Minister właściwy do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia, sposób obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu oraz warunki zaliczania masy odpadów komunalnych do masy odpadów komunalnych przygotowanych do ponownego użycia i poddanych recyklingowi, kierując się koniecznością możliwości zweryfikowania osiągnięcia tych poziomów przez każdą gminę oraz przepisami Unii Europejskiej określającymi sposób obliczania poziomów przygotowania do ponownego użycia i recyklingu oraz warunki zaliczania masy odpadów komunalnych do masy odpadów komunalnych przygotowanych do ponownego użycia i poddanych recyklingowi.
Art. 3b ust. 4 | Minister właściwy do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia, sposób obliczania poziomu składowania oraz warunki zaliczania masy składowanych odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych do masy odpadów komunalnych poddanych składowaniu, kierując się koniecznością możliwości zweryfikowania osiągnięcia tych poziomów przez każdą gminę oraz przepisami Unii Europejskiej określającymi sposób obliczania poziomu składowania oraz warunki zaliczania masy składowanych odpadów komunalnych i odpadów pochodzących z przetwarzania odpadów komunalnych.
Art. 3c ust. 1 | Gminy są obowiązane ograniczyć masę odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania:
-Art. 3c ust. 1 pkt 1 | do dnia 16 lipca 2013 r. - do nie więcej niż 50% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
-Art. 3c ust. 1 pkt 2 | do dnia 16 lipca 2020 r. - do nie więcej niż 35% wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania
+Art. 3c ust. 1 pkt 1 | do dnia 16 lipca 2013 r. - do nie więcej niż 50 % wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania,
+Art. 3c ust. 1 pkt 2 | do dnia 16 lipca 2020 r. - do nie więcej niż 35 % wagowo całkowitej masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania
Art. 3c ust. 1 | - w stosunku do masy tych odpadów wytworzonych w 1995 r.
Art. 3c ust. 2 | Minister właściwy do spraw klimatu określi, w drodze rozporządzenia:
Art. 3c ust. 2 pkt 1 | poziomy ograniczenia masy odpadów komunalnych ulegających biodegradacji przekazywanych do składowania, które gmina jest obowiązana osiągnąć w poszczególnych latach, uwzględniając potrzebę osiągnięcia poziomów określonych w ust. 1;
@@ -298,17 +298,18 @@
Art. 6j ust. 2b | Związek międzygminny może dodatkowo stosować kryteria różnicujące stawki opłat, o których mowa w ust. 1 i 2, odrębnie dla gmin wchodzących w skład tego związku, jeżeli jest to uzasadnione kosztami odbierania odpadów komunalnych i gospodarowania nimi w poszczególnych gminach lub warunkami miejscowymi.
Art. 6j ust. 3 | W przypadku nieruchomości, na której nie zamieszkują mieszkańcy, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi iloczyn zadeklarowanej liczby pojemników lub worków, przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych powstających na danej nieruchomości, oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6k ust. 1 pkt 2. Przez zadeklarowaną liczbę pojemników lub worków rozumie się iloczyn liczby pojemników lub worków przeznaczonych do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości oraz liczby ich opróżnień lub odbiorów wynikającej z częstotliwości odbioru odpadów komunalnych określonych na podstawie art. 6r ust. 3 i 3b albo harmonogramu odbioru odpadów komunalnych dla danej nieruchomości.
Art. 6j ust. 3a | W przypadku nieruchomości, o której mowa w ust. 3, na której są świadczone usługi hotelarskie w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 8 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach hotelarskich oraz usługach pilotów wycieczek i przewodników turystycznych, dopuszcza się, aby opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowiła iloczyn ilości zużytej wody z danej nieruchomości oraz stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w art. 6k ust. 1 pkt 3.
-Art. 6j ust. 3b | W przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe rada gminy uchwala ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie wyższą niż 10% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
+Art. 6j ust. 3b | W przypadku nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe rada gminy uchwala ryczałtową stawkę opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi nie wyższą niż 10 % przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za rok od domku letniskowego na nieruchomości albo od innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe.
Art. 6j ust. 3ba | Rada gminy, w drodze uchwały stanowiącej akt prawa miejscowego, może nałożyć obowiązek ponoszenia przez właścicieli nieruchomości, na której znajduje się domek letniskowy, lub innej nieruchomości wykorzystywanej na cele rekreacyjno-wypoczynkowe opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi w wysokości określonej zgodnie z ust. 3.
Art. 6j ust. 3bb | W przypadku podjęcia uchwały, o której mowa w ust. 3ba, przepisu ust. 3b nie stosuje się.
-Art. 6j ust. 3bc | Uchwała, o której mowa w ust. 3b, może zostać podjęta lub zmieniona do końca kwietnia danego roku. 3c. (uchylony)
+Art. 6j ust. 3bc | Uchwała, o której mowa w ust. 3b, może zostać podjęta lub zmieniona do końca kwietnia danego roku.
+Art. 6j ust. 3c | (uchylony)
Art. 6j ust. 3d | Do rodzinnego ogrodu działkowego w rozumieniu art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 13 grudnia 2013 r. o rodzinnych ogrodach działkowych stosuje się przepis ust. 3.
Art. 6j ust. 3e | W przypadku:
Art. 6j ust. 3e pkt 1 | wyboru przez radę gminy metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w ust. 1 pkt 2,
Art. 6j ust. 3e pkt 2 | wyboru przez radę gminy metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, o której mowa w ust. 2, i zróżnicowania stawki opłaty ze względu na ilość zużytej wody w gospodarstwie domowym,
Art. 6j ust. 3e pkt 3 | ustalenia opłaty na podstawie ust. 3a
Art. 6j ust. 3e | - rada gminy w uchwale, o której mowa w art. 6k ust. 1, określa sposób ustalania ilości zużytej wody na potrzeby ustalania wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi, w szczególności sposób ustalania ilości zużytej wody w przypadku braku wodomierza lub w przypadku nieruchomości, dla których brak jest odpowiednich danych dotyczących ilości zużytej wody, lub odliczania wody zużytej na określone cele.
-Art. 6j ust. 3f | W przypadku nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalana na podstawie metody, o której mowa w ust. 1 pkt 2, nie może wynosić więcej niż 7,8% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe.
+Art. 6j ust. 3f | W przypadku nieruchomości, na której zamieszkują mieszkańcy, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi ustalana na podstawie metody, o której mowa w ust. 1 pkt 2, nie może wynosić więcej niż 7,8 % przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za gospodarstwo domowe.
Art. 6j ust. 4 | W przypadku nieruchomości, która w części stanowi nieruchomość, o której mowa w art. 6c ust. 1, a w części nieruchomość, o której mowa w art. 6c ust. 2, opłata za gospodarowanie odpadami komunalnymi stanowi sumę opłat obliczonych zgodnie z ust. 1-3.
Art. 6j ust. 4a | W przypadku prowadzenia w części lokalu mieszkalnego obsługi biurowej działalności gospodarczej opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się w ramach opłaty dotyczącej nieruchomości, o których mowa w art. 6c ust. 1.
Art. 6j ust. 5 | W przypadku nieruchomości, o których mowa w ust. 4, rada gminy może podjąć uchwałę stanowiącą akt prawa miejscowego, na mocy której ustali sposób obliczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi na terenie tych nieruchomości zgodnie z ust. 1, 2 lub 3, z tym że w przypadku ustalenia sposobu obliczania opłaty zgodnie z ust. 1 pkt 3 dla części nieruchomości, na której jest prowadzona działalność, uwzględnia się powierzchnię użytkową lokalu.
@@ -322,11 +323,11 @@
Art. 6k ust. 2 pkt 3 | koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi, o których mowa w art. 6r ust. 2-2b i 2d;
Art. 6k ust. 2 pkt 4 | przypadki, w których właściciele nieruchomości wytwarzają odpady nieregularnie, w szczególności to, że na niektórych nieruchomościach odpady komunalne powstają sezonowo.
Art. 6k ust. 2a | Rada gminy ustala stawki opłat w wysokości nie wyższej niż maksymalne stawki opłat, które za odpady komunalne zbierane i odbierane w sposób selektywny wynoszą za miesiąc:
-Art. 6k ust. 2a pkt 1 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 1 - 2% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za mieszkańca;
-Art. 6k ust. 2a pkt 2 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 2 - 0,7% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za m³ zużytej wody;
-Art. 6k ust. 2a pkt 3 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 3 - 0,08% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za m² powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
-Art. 6k ust. 2a pkt 4 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 2 - 5,6% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za gospodarstwo domowe;
-Art. 6k ust. 2a pkt 5 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 3 - 1,3% przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za pojemniki lub worki o pojemności 120 I przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości; za pojemniki lub worki o mniejszej lub większej pojemności stawki opłat ustala się w wysokości proporcjonalnej do ich pojemności.
+Art. 6k ust. 2a pkt 1 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 1 - 2 % przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za mieszkańca;
+Art. 6k ust. 2a pkt 2 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 2 - 0,7 % przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za m³ zużytej wody;
+Art. 6k ust. 2a pkt 3 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 1 pkt 3 - 0,08 % przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za m² powierzchni użytkowej lokalu mieszkalnego w rozumieniu ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane;
+Art. 6k ust. 2a pkt 4 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 2 - 5,6 % przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem - za gospodarstwo domowe;
+Art. 6k ust. 2a pkt 5 | w przypadku metody, o której mowa w art. 6j ust. 3 - 1,3 % przeciętnego miesięcznego dochodu rozporządzalnego na 1 osobę ogółem za pojemniki lub worki o pojemności 120 I przeznaczone do zbierania odpadów komunalnych na terenie nieruchomości; za pojemniki lub worki o mniejszej lub większej pojemności stawki opłat ustala się w wysokości proporcjonalnej do ich pojemności.
Art. 6k ust. 2b | Rada gminy, ustalając stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi dla właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w części dotyczącej gospodarstw domowych, może uwzględnić stopień, w jakim dochody ze środków własnych pozyskanych ze sprzedaży surowców wtórnych i produktów przygotowanych do ponownego użycia pokrywają koszty funkcjonowania systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
Art. 6k ust. 3 | Rada gminy określi stawki opłaty podwyższonej za gospodarowanie odpadami komunalnymi, jeżeli właściciel nieruchomości nie wypełnia obowiązku zbierania odpadów komunalnych w sposób selektywny, w wysokości nie niższej niż dwukrotna wysokość i nie wyższej niż czterokrotna wysokość stawki ustalonej przez radę gminy odpowiednio na podstawie ust. 1 albo w art. 6j ust. 3b.
Art. 6k ust. 4 | Rada gminy, w drodze uchwały, może zwolnić w całości lub w części z opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi właścicieli nieruchomości, na których zamieszkują mieszkańcy, w części dotyczącej gospodarstw domowych, w których dochód nie przekracza kwoty uprawniającej do świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej, o której mowa w art. 8 ust. 1 lub 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, lub rodziny wielodzietne, o których mowa w ustawie z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny.
@@ -781,7 +782,8 @@
Art. 10 ust. 1 | Kto prowadzi działalność określoną w art. 7 bez wymaganego zezwolenia
Art. 10 ust. 1 | podlega karze aresztu lub karze grzywny.
Art. 10 ust. 2 | Kto nie wykonuje obowiązków wymienionych w art. 5 ust. 1 lub 1a
-Art. 10 ust. 2 | podlega karze grzywny. 2a. Karze określonej w ust. 2 podlega także ten, kto nie wykonuje obowiązków określonych w regulaminie.
+Art. 10 ust. 2 | podlega karze grzywny.
+Art. 10 ust. 2a | Karze określonej w ust. 2 podlega także ten, kto nie wykonuje obowiązków określonych w regulaminie.
Art. 10 ust. 2b | Kto wbrew obowiązkowi określonemu w art. 2a ust. 5 albo art. 6m ust. 1, 1¹ lub 2 nie składa deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
Art. 10 ust. 2b | podlega karze grzywny.
Art. 10 ust. 2c | Kto wbrew złożonej informacji, o której mowa w art. 6m ust. 1b pkt 7, nie posiada kompostownika przydomowego lub nie kompostuje w nim bioodpadów stanowiących odpady komunalne