--- a/DU/1994/537 Dz.U. 2004 nr 121 poz. 1264 (2004-07-01) +++ b/DU/1994/537 Dz.U. 2005 nr 85 poz. 725 (2005-06-01) @@ -5,7 +5,27 @@ Art. 1 ust. 2 | Świadczenie pieniężne i uprawnienia przewidziane ustawą nie przysługują żołnierzom Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Wojsk Ochrony Pogranicza odkomenderowanym w 1956 r. do kopalń węgla bez selekcjonowania politycznego określonego kategorią zastępczej służby wojskowej oraz żołnierzom, którzy w ramach werbunku ochotniczego zawarli umowę o pracę w górnictwie węglowym. Art. 1 ust. 3 | (skreślony). Art. 1 ust. 4 | Osobie uprawnionej jednocześnie do świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ust. 1, do dodatku kombatanckiego lub świadczenia przysługującego w wysokości tego dodatku określonych w przepisach o kombatantach oraz niektórych osobach będących ofiarami represji wojennych i okresu powojennego, do dodatku określonego w przepisach o ubezpieczeniu społecznym rolników, a także do dodatku za tajne nauczanie przysługującego na podstawie odrębnych przepisów bądź do świadczenia pieniężnego określonego w przepisach o osobach deportowanych do pracy przymusowej oraz osadzonych w obozach pracy przez III Rzeszę i ZSRR przysługuje tylko jedno z tych świadczeń lub jeden z tych dodatków - wyższy lub wybrany przez zainteresowanego. -Art. 2 ust. 1 | Świadczenie pieniężne przysługuje w wysokości 0,5% przeciętnego wynagrodzenia w kwartale kalendarzowym poprzedzającym termin ostatniej w 1995 r. waloryzacji, za każdy pełny miesiąc trwania pracy, o której mowa w art. 1 ust. 1, nie więcej jednak łącznie niż 10% tego wynagrodzenia. +Art. 2 ust. 1 | Świadczenie przysługujące w wysokości ustalonej w wyniku podwyższenia wskaźnikiem waloryzacji emerytur i rent od dnia 1 czerwca 2001 r., z uwzględnieniem waloryzacji przypadających w okresie od dnia 1 czerwca 2002 r. do dnia 31 maja 2005 r., za każdy pełny miesiąc trwania pracy, o której mowa w art. 1 ust. 1, nie więcej jednak łącznie niż za 20 miesięcy, od dnia 1 czerwca 2005 r. wynosi kwotę: +Art. 2 ust. 1 pkt 1 | za 1 miesiąc - 7,23 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 2 | za 2 miesiące - 14,41 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 3 | za 3 miesiące - 21,66 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 4 | za 4 miesiące - 28,83 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 5 | za 5 miesięcy - 36,08 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 6 | za 6 miesięcy - 43,24 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 7 | za 7 miesięcy - 50,49 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 8 | za 8 miesięcy - 57,71 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 9 | za 9 miesięcy - 64,94 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 10 | za 10 miesięcy - 72,13 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 11 | za 11 miesięcy - 79,30 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 12 | za 12 miesięcy - 86,58 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 13 | za 13 miesięcy - 93,77 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 14 | za 14 miesięcy - 100,99 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 15 | za 15 miesięcy - 108,19 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 16 | za 16 miesięcy - 115,39 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 17 | za 17 miesięcy - 122,65 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 18 | za 18 miesięcy - 129,82 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 19 | za 19 miesięcy - 137,06 zł, +Art. 2 ust. 1 pkt 20 | za 20 miesięcy - 144,25 zł. Art. 2 ust. 2 | Kwota świadczenia pieniężnego ulega podwyższeniu przy zastosowaniu wskaźnika waloryzacji emerytur i rent od miesiąca, w którym jest przeprowadzana waloryzacja, z uwzględnieniem ust. 4. Art. 2 ust. 3 | Prezes Zakładu Ubezpieczeń Społecznych ogłasza w formie komunikatu w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej „Monitor Polski” co najmniej na 12 dni roboczych przed najbliższym terminem waloryzacji należną od tego terminu kwotę świadczenia pieniężnego, o którym mowa w ust. 1. Art. 2 ust. 4 | W 2002 r. świadczenie pieniężne nie podlega waloryzacji.